Objavljeni stručni članci

 

Pavić M.“Pitati ili reći?”, Magazin Profit | Septembar 2017.

  • Koučing polako dobija vrlo značajno mesto u razvoju veština ljudi. Kao i kod drugih popularnih stvari i ovde treba voditi računa da se ne pretera sa upotrebom istog i treba se usmeriti na ono što je najbolje za klijenta tj. sagovornika. Nažalost, dešava se da koučevi koriste koučing i kada to nije najbolji izbor.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Pešterac, T. “Kako da smanjite apsentizam u svojoj kompaniji?”, Magazin Profit | Jul/Avgust 2017.

  • Prekomeran apsentizam je jedan od ozbiljnijih problema sa kojima se suočavaju poslodavci u današnje vreme. Iako su zdravstveni problemi i dalje najčešći uzrok odsustva, istraživanja pokazuju da je manje od trećine odsustva zaposlenih zaista u vezi sa njihovim zdravljem, dok je veći deo uzrokovan porodičnim problemima, stresom, lošim menadžmentom ili kašnjenjem. Često odsustvovanje s posla dovodi do velikih gubitaka za kompaniju, koji se ogledaju u smanjenju produktivnosti, kvaliteta rada, morala, ali i lošijoj usluzi i nezadovoljstvu klijenata.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Višnjić, V. “Kako da povratite kontrolu nad svojim slobodnim vremenom?”, Magazin Profit | Jun 2017.

  • Da li sve češće čujete od svojih poznanika, kolega i prijatelja rečenice poput: „Nemam vremena“, „U gužvi sam“, „Ova nedelja mi je prebukirana“, ili možda i sami to govorite? Čini se da ljudi sve više imaju potrebu da ostave utisak da rade nešto vrlo značajno i smisleno, posebno u poređenju sa drugima. Na taj način, ukoliko uvere ljude da ono što rade oduzima i više vremena nego što imaju na raspolaganju, oni stvaraju pozitivnu sliku o sebi kao vrlo uspešnoj, traženoj i zauzetoj osobi, čime stiču moć i zauzimaju visoko mesto na društvenoj lestvici. Ali, o čemu se tu zapravo radi?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Bošković, N. “Da li razvijate svoju Arenu u komunikaciji sa saradnicima?”, Magazin Profit | Maj 2017.

  • U kojoj meri se trudite da aktivno slušate druge? Koliko često pribegavate selektivnom slušanju? Koliko aktivno razmišljate o svom stilu komunikacije? Kada ste poslednji put promenili način komuniciranja sa drugima u cilju njegovog poboljšanja?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Višnjić, V. “Šta se dešava sa znanjem u procesu promene?”, Magazin Profit | April 2017.

  • „Informatička revolucija“, „tehnološki razvoj“, „ubrzan rast količine informacija“, „neophodnost doživotnog učenja“, i tome slično samo su neke od fraza sa kojima se svakodnevno susrećemo. Čini se da je vremenom došlo do zasićenja usled svakodnevne upotrebe ovih izraza, te su one izgubile na značaju koji su nekada imale. Međutim, sada kada su svi svesni izvesnosti promena koje se dešavaju na svim nivoima, postavlja se pitanje kako one dugoročno utiču na organizacije i kako se sa njima nositi u svakodnevnom radu?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. “ Proces praćenja učinka i procena zaposlenih – nužno zlo ili koristan alat?“, Magazin profit | Mart 2017.

  • Jedna od glavnih oblasti odgovornosti svakog rukovodioca je svakako procena učinka njihovih zaposlenih. I da, nećete verovati, ali ovo je zapravo jedna od najomraženijih aktivnosti koju rukovodioci nerado izvršavaju, samo zato što „sistem tako nalaže“. I tako, iz godine u godinu, kako bi zadovoljili sistem, dobijamo nekakve pseudo procene koje ne mere ono što treba da mere.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Paskulov, M. „Povratna informacija“, Magazin Profit | Februar 2017.

  • Jedna od najčešćih asocijacija na temu povratne informacije jeste fidbek sendvič. Ako ste ikada u prošlosti prisustvovali obuci na ovu temu, mogli ste da čujete ovaj „univerzalno primenljivi model“ davanja fidbeka. Kako on izgleda?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. “Kako da prodate svoju ideju–tajna dobre prezentacije” Magazin Profit | Novembar ‘16

  • Kada govorimo o prezentacijama i uzmemo u obzir njihov cilj, možemo uslovno da kažemo da postoji nekoliko vrsta: informativne, edukativne, izveštaji, prodajne prezentacije... Međutim, ako za trenutak zastanemo i razmislimo – nisu li sve prezentacije ipak prodajne? Naime, mi na prezentaciji uvek nešto prodajemo publici – nekad je to vrlo konkretan proizvod ili usluga, ali najčešće je to prodavanje svoje ideje ili predloga.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Mančić, M. “SimTeam simulacija poslovanja – zabavan način za ozbiljno učenje” Magazin Profit | Oktobar ‘16

  • Ubrzan napredak tehnologije sve više menja način na koji percipiramo i doživljavamo okruženje, a samim tim utiče na gotovo sve aspekte života ljudi, pa između ostalog i na poslovne procese. Mnogi smatraju da je to mač sa dve oštrice – koliko prednosti tehnološke inovacije mogu da donesu, toliko i gubitaka može da nastane njihovom neadekvatnom implementacijom i primenom. Ključna stvar je iskoristiti ove promene na način koji će unaprediti Vaše poslovanje, dakle, prilagoditi primenu softverskih mogućnosti sopstvenim poslovnim ciljevima, i pri tome ostati autentičan i dosledan strateškom planu kompanije. Da li je i u kojoj meri to moguće u svim profesijama i delatnostima?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Paskulov, M. “Poverenje – dolazi peške, a odlazi u galopu” Magazin Profit | Septembar ‘16

  • Trening poverenja vrlo često započinjemo tako što pitamo učesnike šta je to što su u toku prethodne nedelje uradili sa ciljem da izgrade poverenje. Nažalost, najčešće nam se dešava da učesnici imaju odgovore poput „Nisam nikada“ ili „Nisam u skorije vreme“. Zbog čega nam je poverenje toliko bitno a toliko malo radimo na njegovom uspostavljanju?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić M. “Građenje tima, ali pravo (drugačije rečeno: situaciono rukovođenje timom)” Magazin Profit | Jul/Avgust ’16

  • Možda će se još neko složiti sa Kenom Blenčardom (Ken Blanchard) da je cilj rukovođenja timom dostizanje faze u kojoj svi zaposleni nose odgovornost, ne samo za lični uspeh, već i za uspeh celog tima. To se postiže međusobnim rukovođenjem, odnosno međusobnim uticajem članova jednih na druge. U takvoj, najvišoj razvojnoj fazi, bilo koji član motiviše, delegira, daje povratne informacije, razvija bilo kog člana svog tima. To čak podrazumeva i vršenje uticaja na gore, na svog nadređenog. Na ovaj način svi članovi tima predstavljaju resurs za tim, a ne samo rukovodilac kako se mahom misli. U ovoj, najvišoj razvojnoj fazi, zahvaljujući pomenutom međusobnom rukovođenju, postiže se visoka produktivnost kao i veoma pozitivna atmosfera.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Maravić, A. “Ideja - kamen temeljac preduzetništva” Magazin Profit | Maj ‘16

  • Da li ste ikada razmatrali mogućnost da postanete sam svoj gazda? Da li je takva pomisao u vama budila uzbuđenje? Da li vam je to delovalo kao težak proces ili ste bili u situacijama da ste na korak da napustite sve čime niste zadovoljni i preuzmete inicijativu za sopstvenu budućnost? Ukoliko ste počeli sa čitanjem ovog članka, sigurni smo da ste pomišljali na započinjanje vlastitog biznisa.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Lajović, I. „Kako komuniciramo?“ Magazin Profit | April ‘16

  • Kako druga osoba shvata ono što joj govorite? Kakav utisak ostavljate na nju? Kako se ona nakon toga oseća? Da li ona razume šta treba da promeni u svom ponašanju? Koliko je voljna da to učini? Odgovor na ova pitanja ne zavisi samo od te druge osobe, već i od načina na koji komuniciramo sa njom? Da li ste nekada razmišljali o svom stilu koji koristite u komunikaciji i njegovom uticaju na ljude oko vas?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Paskulov, M. "Motivisanje zaposlenih – Da li se magarac zasitio šargarepe?" Magazin Profit | Mart '16

  • “Ne mogu oni tako malo da me plate koliko ja mogu malo da radim” – naješći je izgovor osobe koja nije motivisana za posao koji obavlja. Sprovedeno je mnoštvo istraživanja na temu motivacije i većina je pokazala iste rezultate – mi smo ti koji najbolje možemo da motivišemo sami sebe. Koja je onda uloga rukovodilaca u tom procesu? Zbog čega kompanije investiraju izuzetno velike svote novca u edukaciju rukovodilaca da motivišu zaposlene?
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. "Publika u otporu"Magazin Profit | Februar '16

  • Sve je spremno: projektor, pointer, flipčart stalak, markeri, hemijske, sveske za učesnike, posluženje - sve je tu. Tu ste i vi i oni- publika. Sve ste uradili po protokolu. Ipak, nešto nedostaje. Oseća se neka lebdeća neprijatnost u prostoriji u kojoj treba da provedete dugih osam sati. Pitate se šta nedostaje? Nedostaje esencija svake prezentacije – POSVEĆENA publika.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. "Ko je za šta odgovoran = ko čime rukovodi" Magazin Profit | Decembar '15 – Januar '16

  • Kao HR konsultant često sam svedok dilema i rasprava kako između menadžera, tako i između rukovodilaca i njihovih podređenih: ko je zaista u kompaniji odgovoran za određene procese i određene pojedince. Tu se mogu čuti najrazličitiji stavovi: od toga da je zaposleni odgovoran za sebe i svoj uspeh, da su menadžeri odgovorni za zaposlene i njihov rad, i to kako neki ističu, viši menadžeri, a prema drugima linijski menadžeri, itd. I svi su oni u pravu… ali smo delimično. Greška se napravi svaki put kada se odgovornost dodeli samo jednoj instanci. Zapravo, istina je u tome da u kompaniji treba istaći puno nivoa i linija odgovornosti. Odgovornosti se primarno mogu uočiti u vertikalnom pogledu - kada posmatramo rukovodioce i ljude ispod njih. Pre toga moramo imati na umu da i svaki rukovodilac ima nekog svog nadređenog i sve tako do najvišeg vrha kompanije. Međutim, posebno su interesantne horizontalne linije odgovornosti - volela bih da njih kasnije malo više razmotrimo.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. "Nisko samopouzdanje – pa šta?" Magazin Profit | septembar '15

  • Manjak samopouzdanja nije neuobičajena pojava, bilo da je reč o poslovnom, bilo o privatnom aspektu života. Uvremenu u kome živimo očekivanja koja se stavljaju pred pojedinca prilično su visoka i imaju tendenciju rasta iz dana u dan. U takvoj sredini, gde je cilj ispuniti dan što većim brojem aktivnosti, i to ne bilo kakvim, nego uspešno obavljenim aktivnostima, dešava se da nekad dođe do tačke kada stičemo utisak da nemamo kapacitet da ispunimo sve te „dužnosti”. Nekada smo mi njihovi kreatori, a nekad su one produkt očekivanja društvene zajednice, a njihov broj je često povezan sa sopstvenim doživljajem vrednosti.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Petrić, M. "Nagrađivanje zaposlenih - mač sa dve oštrice" Magazin Profit | jul/avgust '15

  • Osnovni zadatak menadžera i vlasnika preduzeća postaje potreba zaposlenih, i otkrivanje šta ih pokreće u radu. Motivisanje zaposlenih je složen proces, univerzalan ključ ne postoji jer je svaki zaposleni individua za sebe. Nagrada treba da bude relevantna za tog zaposlenog i uručena ubrzo nakon postignutog cilja uz naglašavanje razloga zbog kojih se dodeljuje. Ukoliko se ona čeka nedeljama ili mesecima, neće motivisati zaposlenog da ponovi izuzetne rezultate. Otkrijte šta je to što pokreće zaposlene u vašoj organizaciji?
  • "Preuzmite članak u PDF formatu

Paskulov, M. " Koja je veza između filma „Karate kid“ i dobrog rukovodioca? "
Magazin Profit | maj/jun '15

  • Liderstvo je veština koju možemo razviti učenjem i nije isključivo stečena rođenjem ili okruženjem u kome je lider odrastao. U jednoj od najranijih studija o rukovođenju Hereditary Genius Galtons je predstavio bazični koncept liderstva. Njegova ideja se zasnivala na tome da je liderstvo spoj karakteristika izuzetnih pojedinaca. Koncept liderstva se razvijao i, iako ne postoji univerzalna definicija liderstva, većina teorija, pa i situacionog rukovođenja, zastupa ideju da ne postoji univerzalni liderski stil koji će svakom pojedincu odgovarati.
  • Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. " Kako sačuvati poverenje "
Magazin Profit | april/maj '15

  • Poverenje je ključni element svakog odnosa, kako privatnog, tako i poslovnog. Prisustvo ili nedostatak ovog neophodnog sastojka mogu biti praćeni različitim efektima. Ukoliko se usredsredimo na poslovni deo života, poverenje može uticati na način komunikacije sa kolegama, motivaciju i zadovoljstvo zaposlenih, na njihovu produktivnost, kao i na visinu prihoda i reputaciju čitave kompanije.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. " Otpori i greške u delegiranju "
Magazin Profit | mart/april '15

  • Ako bismo pokušali da damo nekakvu jednostavnu definiciju delegiranja, došli bismo do toga da je delegiranje veština koja se koristi u dodeljivanju i poveravanju zadataka pojedincima ili timovima. Dobra vest je da se i ova veština kao i mnoge druge razvija, a loša vest je da mnogi to ni ne pokušavaju.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Ružić, N. "Nemate priliku da ostavite-prvi utisak"
Magazin Profit | jun/jul '14

  • Svakoga dana trudimo se da sebe učinimo boljima. Recept je svakako poboljšanje komunikacionih veština, kako bismo mogli da kažemo prave stvari u pravom trenutku. Nešto što je jednako bitno, a što nekada zaboravimo, jeste način na koji nešto kažemo. Ovo se može raščlaniti na mnogo delova, ali mi se u ovom broju bavimo najvažnijom (sporednom) stvari u komunikaciji – neverbalnom komunikacijom.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Ružić, N. "Vođstvo- lekcija iz dubine mora"
Magazin Profit | april '14

  • Prošle godine poslovni svet uzdrmao je kapetan jedne nuklearne podmornice. Međutim, to nema veze sa bilo kakvim ratnim dejstvima, što se može pogrešno zaključiti na osnovu zanimanja pomenutog gospodina. Dejvid Marke (David Marquet) uspeo je da na primeru sopstvene podmornice pokaže kako stvaranje proaktivnog radnog okruženja pomaže ne samo povećanju uspeha organizacije već i učvršćivanju autoriteta vođe.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Kostić, S. "Sagorevanje na poslu"
Magazin Profit | mart '14

  • Da li patite od hroničnog umora i iscrpljenosti? Razočarani ste jer vaš posao nije ono što ste očekivali kada ste počeli da radite?
    Imate osećaj da ćete da puknete od posla i dosta vam je svega? Možda patite od sagorevanja na poslu a da to niste ni znali.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. "Strategija ljudskih resursa i korporativna strategija- partneri ili konkurenti?"
Magazin Profit | februar '14

  • Zbog čega je bitno znati ne samo šta želimo, ka čemu težimo već i kako ćemo stići do željenog cilja? Koliko ste puta bili u prilici da razmišljate o strategiji kompanije u kojoj ste zaposleni? Šta za vas ona predstavlja? U kojoj meri može uticati na produktivnost kompanijskih segmenata, ali i na celokupno poslovanje? Da li ste upoznati sa strategijom sektora za ljudske resurse ili ste možda zaduženi za njeno kreiranje? U kakvom odnosu ona može biti sa strategijom firme? Kojoj biste dali prednost ukoliko ne bi bile usaglašene?
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Milijanović, N. i Pankas, D. "Ko to upravlja našim vremenom?"
Magazin Profit | decembar '13

  • Devojčica Momo, lik iz bajke nemačkog pisca Mihaela Endea, pokušala je da spasi ljude od hladne i nemilosrdne Sive gospode koja su krala tuđe minute, sate i dane, intiutivno osećajući kako je vreme zapravo život. Momo je izgleda bila u pravu, jer kako kaže Bendžamin Frenklin, „izgubljeno vreme se nikada više ne može pronaći”. Ko su Siva gospoda? Ko nam to krade vreme? Ko,zapravo, upravlja NAŠIM vremenom?
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. "Monotonija na radu"
Magazin Profit | novembar '13

  • Mnogi ljudi se suočavaju sa problemom dosade na radu. To je pojava o kojoj se svakodnevno govori, ali se njen značaj još uvek zanemaruje. Monotonija i dosada ne dovode samo do smanjenja zadovoljstva zaposlenih već i do smanjenja radne efikasnosti i efektivnosti, kao i do povećane fluktuacije zaposlenih. U ekstremnim situacijama one mogu dovesti i do pojave patologije, čak i depresije.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Milijanović, N. "Situaciono rukovođenje - Rukovođenje koje stvara veoma uspešne ljude"
Magazin Profit | septembar '13

  • Da li ste nekad kao rukovodilac razmišljali o tome koliko vaši zaposleni ekonomski doprinose kompaniji? Možda biste se iznenadili kada biste znali podatak da oko trećina do polovine zaposlenih ne samo da ne doprinosi profitu kompanije već ni ne zarađuje novac koji dobija svakog meseca. To, s druge strane, govori da oko 40% poslova obavljaju zaposleni koji nemaju sva neophodna znanja i veštine za realizaciju istih. Pre nego se obeshrabrite, prvo da vidimo o čemu je tu zapravo reč i kako se to da promeniti.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Jeremić, J. "Povratna informacija koja deluje"
Magazin Profit | jul '13

  • Zamislite da radite svoj posao u sredini u kojoj nema povratne informacije: ne znate da li je ono što radite dobro ili ne, greške su vaša svakodnevica jer vam niko na njih ne ukazuje, a vaš najveći uspeh u karijeri propraćen je isto kao da ste obavili rutinski radni zadatak. Ovakva radna sredina predstavlja izuzetnu teškoću za svakog zaposlenog, posebno za one koji se nalaze na početku svoje karijere i kojima je upravo povratna informacija ili fidbek najbolji pokazatelj njihovog napredovanja.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. "Rukovodioci"
Magazin Profit | maj '13

  • Mnogi menadžeri (trudim se da ne kažem „svi”) kubure sa nekim aspektom svog rukovođenja. U svom konsultantskom (a i ličnom menadžerskom) iskustvu primetila sam da menadžeri prepreke za kvalitetno upravljanje ljudima i procesima najčešće vide ili u svojim nadređenima ili u svojim podređenima, zanemarujući da te prepreke, odnosno blokade najčešće „čuče” u nama samima – bilo da je reč o neadekvatnom ponašanju, nedovoljno razvijenim veštinama, osujećujućim uverenjima ili pak o nedovoljnoj svesti o sopstvenoj ulozi, odnosno o tome kako vidimo svoj identitet kao rukovodioca.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. "Timski koučing"
Magazin Profit | april '13

  • Poslednjih godina koučing postaje sve prisutniji razvojni metod na našim prostorima. Početkom dvehiljaditih kouč je morao prvo da objašnjava šta je to koučing, pa tek onda da ga nudi kao uslugu. Danas, kada postoji znatan broj kako „life“ tako i „business“, pa čak i nekolicina „executive“ koučeva, pomenuti slučaj je pre izuzetak nego pravilo.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Timotijević, J. "Trema - najveći neprijatelj dobrih prezentacija"
Magazin Profit | mart '13

  • Da li ste znali da neka istraživanja pokazuju kako je strah od javnog nastupa češći od straha od smrti? Ako upotrebimo malo crnog humora, to bi značilo da bi na sahrani veći broj prisutnih radije bio u kovčegu nego da drži govor u sećanje na pokojnika.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. "Kako do sjajnog CV-a - Intervju" 2.deo
Pink Online | februar '13

  • U današnje vreme kada je teško naći posao, poziv na razgovor za posao je već velika stvar. Obično se pred razgovor ljudi pitaju šta treba da kažem, kako da se ponašam i naravno kako da ostavim najbolji mogući utisak. Pogledajte kratak snimak i saznajte još nekoliko saveta kako da se na najbolji način pokažete na intervjuu...
  • » Pogledajte snimak ovde

Pavić, M. "Korak po korak do sjajnog CV-a" 1.deo
Pink Online | februar '13

  • Radna biografija (CV) i motivaciono pismo imaju svrhu da predstave vas i vaše obrazovanje nekome ko vas ne poznaje ili nema vremena da vas upozna. Biografija treba da vas predstavi u najboljem svetlu, na koncizan i lepo struktuiran način. Pogledajte kratak snimak i saznajte još saveta u vezi sa pisanjem CV-a i motivacionog pisma...
  • » Pogledajte snimak ovde

Timotijević, J. " Kada se dođe do tačke otpuštanja zaposlenog"
Magazin Profit | novembar '12

  • Kada pričamo o poslu rukovodilaca, menadžera, direktora ili predstavnika HR-a, većina zaposlenih će vam reći da je jedna od najneomiljenijih zaduženja u njihovom poslu otpuštanje radnika. Postoji nekoliko faktora koji na to utiču: emotivni, organizacioni, zakonski...
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

"Ambasadori na točkovima"
Interni magazin Holcim revija | oktobar '12

  • Već nekoliko godina uspešno sarađujemo sa kompanijom Holcim u razvoju njihovih zaposlenih. Između ostalog, razvojni smo partner na njihovom projektu unapređenja komunikacije i odnosa sa klijentima. Izuzetno nam je drago što možemo da podelimo sa vama članak, koji je izašao u njihovom internom časopisu Holcim Revija, a koji upravo govori o ovom projektu...
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

H.art dobitnik internacionalne nagrade za kvalitet, Ženeva 2012
BID | septembar '12

  • Ponosni smo što smo dobitnici prestižne internacionalne nagrade za kvalitet – ISAQ International Star Award for Quality! Na konvenciji, koja je održana u Ženevi, izabrani su najprestižnije kompanije sa svih kontinenata. Naša kompanija je nagrađena kao simbol posvećenosti rukovođenju, razvoju ljudi i inicijative, što nas čini uzorima u svojoj oblasti.
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Smuđa, M. "Značaj istraživanja u oblasti ljudskih resursa"
Magazin Profit | jul/avgust '12

  • " U savremenim načinima vođenja posla, u okvirima kapitalističkog društva, menadžment ljudskih resursa predstavlja jedan od najvažnijih delova uspešnog poslovanja. Jedna od oblasti ljudskih resursa, kojoj se još uvek ne posvećuje dovoljna pažnja, a njen značaj je i više nego očigledan, jeste oblast istraživanja."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Popović, M. "Upravljajte svojom karijerom"
Magazin Profit | jun '12

  • " Bilo da sebe nazivate „karijeristom“ ili jednostavno težite ostvarenju profesionalnih ciljeva, upravljanje karijerom je svakako tema kojom treba da se pozabavite. I dok moderni trendovi u svetu rada nameću potrebu da se o karijeri govori intenzivnije nego što je to bilo pre, možda se i dalje pitate: 'Kakva je moja uloga u tome?'."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Timotijević, J. "Kako da izaberete prave ljude za svoju kompaniju"
Magazin Profit | maj '12

  • " Ukoliko ste u skorije vreme pratili istraživanja u vezi sa najtraženijim radnim mestima, sigurno ste primetili da su se pozicije u ljudskim resursima (HR), tj. pozicija HR menadžera, kotirale visoko među prva tri mesta. Zašto je to tako? Šta se to desilo u poslednjih par godina?“
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

"Da li znate da vršite uticaj?"
Interni magazin Spajamo, Coca Cola | mart '12

  • Nakon uspešno održanog in-house treninga „Vršenje uticaja“ u kompaniji Coca Cola, u njihovom internom časopisu izašao je i tekst o nama i našem treningu. Ponosni smo što možemo da podelimo sa vama zadovoljstvo naših klijenata...
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Timotijević, J. & Pavić, M. "Prokrastinacija ili 'Sutra počinjem, ali stvarno...'"
Magazin Profit | mart '12

  • " Svako prokrastinira - barem ponekad. Stavlja stvari po strani za sutra, a kada dođe sutra, ostavi za sledeće sutra. Iluzija koja stoji iza „mañana“ sindroma je da će kasnije biti lakše i da će izbegavane obaveze nekim magičnim putem da se same urade ili nestanu. Takođe, niko ne prokrastinira uvek ili u svemu. Ako sebe okarakterišemo kao prokrastinatora, zanemarujemo da sagledamo svoje postupke u celosti, pretimo da pogrešno etiketiramo sebe i vodimo sebe u samoispunjavajuće predviđanje.“
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Bukumirović, D. "Psihološki ugovor - početak stvaranja poverenja"
Magazin Profit | februar '12

  • " Čini se da u vremenu u kojem živimo i radimo, poverenje koje se gradi između zaposlenog i kompanije predstavlja stub, kako uspeha i razvoja kompanije, tako i zadovoljstva i lojalnosti zaposlenih. Upoznavanje zaposlenih sa očekivanjima organizacije, ali i menadžmenta organizacije sa potrebama i zahtevima zaposlenih je preduslov za stvaranje odnosa poverenja, koji je i osnova svih komunikacija koje imaju uspešnost kao cilj.“
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Vukićević Šarap, N. "Od plate do zadovoljstva"
Magazin Profit | decembar '11/januar '12

  • " Plata! Nikome ne pričaj! Nikoga ne pitaj! Koliko god se poslodavci trudili da sakriju primanja svojih zaposlenih od ostalih, uvek se sve to nekako sazna.“
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. "Upravljanje talentima - II deo"
Magazin Profit | novembar '11

  • " U prošlom broju govorili smo o tome kako su novi tokovi u privredi doneli „eru talenata“, koja nosi sa sobom ozbiljan zahtev da se talentima aktivno bavimo. Taj zahtev, zapravo, podrazumeva kompleksan sistem upravljanja talentima, koji malo kompanija u Srbiji ima ozbiljno postavljen.“
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M."Upravljanje talentima - I deo"
Magazin Profit | oktobar '11

  • "Tokom istorije društva, osnova privrede se menjala. U eri poljoprivrede, ekonomija je bila zasnovana na obradivoj zemlji; u industrijskoj eri – na proizvodnji; u eri znanja, osnovu su činili komunikacija, informacije i kompijuterska tehnologija. Ovaj milenijum je započet erom talenata, jer su uspeh na tržištu počeli da prave ljudi, i to oni najbolji..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Timotijević, J."Promena"
Magazin Profit | septembar '11

  • "Reč "strateško" ljude obično asocira na nešto dugoročno, planski, sistemski, zato što se ovaj pojam uglavnom vezuje za strateško planiranje kompanije. Ono uključuje: strateško razmšljanje, strateško postavljanje ciljeva, dugoročno planiranje, analitičnost i strateško odlučivanje, kao i strateško razvijanje koje treba da podrži strateško poslovanje..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Mladenović, M."Timske bolesti"
Magazin Profit | jul - avgust '11

  • "Timove možemo definisati kao grupe, čiji članovi imaju komplementarne veštine i okupljeni su oko zajedničke svrhe ili skupa radnih ciljeva, za čije ostvarenje su podjednako svi odgovorni. Predstavljaju moćno upravljačko oruđe. Više od 50% najvećih svetskih kompanija ih koristi. Osnovna ideja tima i timskog rada je oslobađanje ogromne kreativne energije, koja se nalazi u glavama zaposlenih na svim hijerarhijskim nivoima i na svim funkcijama u organizaciji!... "
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M."Strateško planiranje"
Magazin Profit | jun '11

  • "Reč "strateško" ljude obično asocira na nešto dugoročno, planski, sistemski, zato što se ovaj pojam uglavnom vezuje za strateško planiranje kompanije. Ono uključuje: strateško razmšljanje, strateško postavljanje ciljeva, dugoročno planiranje, analitičnost i strateško odlučivanje, kao i strateško razvijanje koje treba da podrži strateško poslovanje."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Šinžar, B. “Pokažite inicijativu, budite prvi
Magazin Profit | april '11

  • "Pokušajte da prizovete doživljaj kada ste bili zadovoljni, jer ste nešto uspešno uradili. A sada tome pridružite i osećanje kada ste to nešto uradili pre bilo koga drugog, kada ste bili prvi! ... "
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Šinžar, B. “Inovacija je alat za rast
Magazin Profit | mart '11

  • "Svetska otkrića, dostignuća, postignuća – bude u nama bujicu pozitivne energije, mašte, divljenja, zahvalnosti, motivacije. Pozivaju nas da saznamo šta ćemo tim novim dostignućima dobiti, postići, na koji način će nas upravo to učiniti boljima, efikasnijima, uspešnijima, kako će to ostvariti neke naše težnje i snove. Razmišljamo o tome, kako li smo mogli uopšte da živimo i radimo ranije bez tih saznanja i, na kraju, zamišljamo kakav li će život biti generacijama koje tek dolaze..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Šinžar, B. “Komunikacija, manipulacija, motivacija
Magazin Profit | februar '11

  • "Ne tako davno, održala sam trening na temu komunikacije, za srednji menadžment jedne multinacionalne kompanije. Tokom neformalnog razgovora sa učenicima, jedan od njih mi je rekao: "Jaaaao, ako jednog dana postanemo direktori i budemo primenjivali ove vaše tehnike komunikacije, da li će to, u suštini, biti manipulacija našim zaposlenima?"..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. “Razvoj po meri kompanije
Magazin Profit | decembar '10 - januar '11

  • "U velikim kompanijama se sistematski ljudi razvijaju, ali retki su pozitivni primeri u Srbiji gde se to radi celovito i sveobuhvatno. Uglavnom se rade samo treninzi..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Ojdanić, S. “Upravljanje konfliktima
Magazin Profit | oktobar '10

  • "Upravljanje konfliktima se bazira na činjenici da su konflikti neizbežni, da imaju i pozitivne strane, da je njima moguće upravljati..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Miletić, M.“Biznis vrednosti u različitim kulturama
Magazin Profit | septembar '10

Šinžar, B. “Upravljanje znanjem
Magazin Profit |jul / avgust '10

  • "Šta znači “znanje imanje”? Koja je vrednost znanja koje posedujemo, ali ne koristimo? Šta nam može doneti uspešno raspolaganje znanjem koje imamo?"
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Milićević, M. “Recepti za kritiku
Magazin Profit |jun '10

  • "Kritika je nešto sa čime smo suočeni svaki dan, bilo da se nalazimo na poslu, u krugu porodice ili prijatelja. Po prirodi, neprijatne emocije, koje najčešće prate kritiku, osećamo skoro duplo intenzivnije od prijatnih i kao takve čine bitan faktor percipiranja lične vrednosti."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Milićević, M. “Moguće je činiti dobro”,
Magazin Profit |maj '10

  • "Više nego ikada ranije, društveno odgovorno ponašanje individualaca i preduzeća postaje jedna od bitnih i aktuelnih tema i na našim prostorima."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. “Lična – društvena odgovornost”,
Magazin Profit |maj '10

  • "Sada, kada pogledam unazad, drago mi je da mogu da prepoznam u sebi i u svom timu vrednosti, stavove i aktivnosti koje su izraz društvene odgovornosti. Jedan od prvih pokazatelja su bili trenuci, tokom moje mladosti, kada su me stručna usavršavanja i putovanja vukla u strane zemlje, pri čemu sam uvek do sada imala jednu misao na umu: ja, kao psiholog, trener, kouč, mogu i želim da činim ljude i kompanije iz moje zajednice funkcionalnijim i uspešnijim - nema razloga da to radim u nekoj drugoj zemlji..."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Maksimović, M. “Mentoring kao investicija
Magazin Profit | april '10

  • "Pre nego što novozaposleni počne da veruje u sebe, mentor već veruje u njegove potencijale i vidi rezultat ovakvog odnosa. Mentor nas vidi na načine na koji sami sebe nismo videli. Siguran je da nešto možemo da uradimo, pre nego što sami u to poverujemo."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. ('10) „Preživi za 100.000 eura
Revija D | mart '10

  • "Psiholog “ Survivora” Marija Pavić kaže da oni koji žele da prožive novu avanturu, osim psiho-fizičkih karakteristika, treba da posjeduju ličnu posebnost, zanimljivost i otvorenost u razmišljanju pred kamerama."
  • » Preuzmite članak u JPG formatu

Šinžar, B. „Izmerite svoju emocionalnu inteligenciju”, Magazin Profit | mart '10

  • "Svi smo čuli da emocijama možemo pokrenuti svet. Da li nam onda emocije mogu pomoći da budemo uspešni? Ovoga puta možemo reći: da, to je moguće!"
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. „Prvih 100 dana”,
Magazin Profit | februar '10

  • "Problemi se uvek javljaju kada menjamo radno mesto. I za onoga ko menja radno mesto i za ostale zaposlene je u cilju da se period prilagođavanja završi što brže i što manje stresno."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. „Razvoj ljudi u kompaniji”,
Magazin Profit | decembar '09 - januar '10

Otašević, M. & Jončić, N. „Čekam ili tražim...”,
Magazin Profit | oktobar '09

Otašević, M. „ Umetnost oblikovanja”,
Magazin Profit | septembar '09

  • "Da li kompanija više rizikuje kada zaposli nekoga bez iskustva ili ima tu privilegiju da oblikuje ovu mladu osobu prema svojim potrebama?"
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Maksimović, M. „ Pretres za stres”,
Magazin Profit | jul / avgust '09

Maksimović, M. „Pravo da bude...”,
Magazin Profit | jun '09

  • "U svakom od nas postoji potencijal, postoji potreba da ostvarimo taj potencijal i da svom životu damo jedinstveni smisao. Da li imamo pravo da taj potencijal iskoristimo? "
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Pavić, M. „Kriza – povod da se stvari menjaju - III deo
Magazin Profit | maj '09

Pavić, M. „Kriza – povod da se stvari menjaju - II deo
Magazin Profit | april '09

Pavić, M. „Kriza – povod da se stvari menjaju - I deo
Magazin Profit | mart '09

Intervju: Pavić M.“Direktori i šefovi na meti tihog ubice
Revija D | mart '09.

  • "Rukovodilac pod stresom postaje frustriran, a firma koja je u njemu imala odličnog radnika dobija šefa koji nikako da se snađe na novoj poziciji. Frustracija vodi u nezadovoljstvo koje se prenosi na radnike."
  • » Preuzmite članak u PDF formatu

Maksimović, M. “Prozor u nama
Magazin Profit | februar '09

Maksimović, M. “Iskustveno učenje
Magazin Profit | januar '09