Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

"Biznis plan", Mančić, M. | Ekonomski online | Maj 2017.

Biznis plan, po klasičnoj definiciji, predstavlja formalno određivanje poslovnih ciljeva, razloga za njihovo ostvarivanje i načina kako da se postignu. Njegovo pravljenje je odličan način da uže odredite i struktuirate svoje poslovne ciljeve.

Kako da napravite fokus u biznis planu

 

Biznis plan, po klasičnoj definiciji, predstavlja formalno određivanje poslovnih ciljeva, razloga za njihovo ostvarivanje i načina kako da se postignu. Njegovo pravljenje je odličan način da uže odredite i struktuirate svoje poslovne ciljeve.

Kako to da uradite?   

Svaki od vaših poslovnih ciljeva može se smestiti u dve dimenzije: lakoća postizanja i intenzitet efekata koji se ostvaruju. Na osnovu toga postoje četiri grupe ciljeva.

  1. Lako ostvarivi, nisko efektivni

Ovo su ciljevi za koje nećete morati da uložite mnogo da biste ih ostvarili, ali njima nećete ni dobiti mnogo za svoju kompaniju. Kod njih je odnos uloženog truda i efekata koji se postižu ravnomeran. Iako su im trenutni efekti neznatni, u nekim slučajevima oni mogu dugoročno doneti značajnije pomake u poslovanju ukoliko se kontinuirano ostvaruju.   

  1. Lako ostvarivi, visoko efektivni

Ovo su ciljevi kojima treba da težite u svom biznis planu, s obzirom na to da za njihovo postizanje ne treba da uložite mnogo energije i sredstava a njima se postižu značajni efekti.

  1. Teško ostvarivi, nisko efektivni

Ukoliko se dati cilj nalazi u ovoj kategoriji, najpametnija odluka za vas bi bila da ga izbacite iz svog poslovnog modela. Iako ovo zvuči kao vrlo logična odluka, u praksi se dešava da se neki ciljevi koji zahtevaju mnogo truda a ne donose mnogo koristi kompaniji (ili su nekada donosili, ali se određeni spoljašnji faktor promenio) godinama zadržavaju u biznis planu. Zato je važno raditi konstantne provere i modifikacije biznis plana u skladu sa uslovima tržišta.

  1. Teško ostvarivi, visoko efektivni

Ovo su ciljevi za koje treba da razmislite da li su pozitivne strane koje vam donosi njihovo ostvarivanje vredne izrazito visokog truda koji u te svrhe morate da uložite.

Treba napomenuti da date kategorije nisu crno-bele i da se svaki od ciljeva nalazi negde na kontinuumu između navedenih polova. Pokušajte da ovo predstavite na grafiku na kome ćete ucrtati “koordinate” svakog od vaših ciljeva, a zatim selektujte one ciljeve koji su optimalni za vaše poslovanje. Selektovane ciljeve predočite svojim zaposlenima, ili ih uključite u ceo proces odabira od samog početka. Trudite se da minimum jednom godišnje (a poželjno je i češće) preispitujete svoje ciljeve i proveravate da li ste im dosledni.

©2024 H.art development center doo. Sva prava zadrzava. | Politika privatnosti | Designed By A&M Programming and design
Kolačići nam olakšavaju pružanje naših usluga. Korišćenjem naših usluga dozvoljavate nam da koristimo kolačiće. | Politika privatnosti |
Ok