Mnogi hibridni timovi su postojali i pre COVID situacije. Neki članovi timova su puno radno vreme provodili u kancelariji, neki su radili na daljinu, dok su neki kombinovali ta dva načina. Međutim, ono što je sada drugačije je da mnogo veći broj ljudi radi od kuće – u potpunosti ili delimično. Jedna od lekcija koje smo naučili tokom velikog globalnog eksperimenta je da zaposleni i organizacije mogu da budu mnogo produktivniji kada ljudi rade od kuće barem deo svog radnog vremena.
U poverenju postoji jedan zakon, a to je zakon reciprociteta. Čovek koji nikome ne veruje je obično čovek kome niko ne veruje. Da bismo dobili poverenje, često prvo moramo da ga damo, što nije uvek lako jer podrazumeva ranjivost i rizik da naše poverenje bude neuzvraćeno ili izigrano. Sa druge strane, ukoliko je međusobno poverenje u potpunosti izgrađeno, mi kao pojedinci, kolege ili budući lideri imamo brojne benefite – lakše sarađujemo, bolje se razumemo, zadovoljniji smo i produktivniji u zajedničkom radu. Dakle, davanje poverenja jeste riziik, ali je taj rizik vredan preuzimanja. U nastavku teksta sagledaćemo kako da što bolje procenimo možemo li da verujemo osobi koja nam se nalazi sa druge strane.
Panta rei. To su reči koje je nekada govorio čuveni filozof Heraklit. I govorio ih je sa razlogom, jer te reči znače ,,sve teče, sve se menja“. Ove reci izgovorene pre 2500 godina i tek kako dobijaju na znacaju u dinamici danasnjice koju je nemoguće zamisliti bez promena. Promena na svim društvenim poljima koje su sve brže, i zahtevaju od nas, kao funkcionalnog čoveka, da se prilagodimo tj. da se adaptiramo, da bismo opstali kao jedinka, kao kolektiv pa i kao društvo u celini.
Jedan od novijih modela motivacije, govori o tome da su ljudi su uvek motivisani. Pitanje motivacije, dakle, nije pitanje količine, već kvaliteta. Stoga, Susan Fowler, kreatorka modela optimalne motivacije, predlaže da umesto da postavimo pitanje koliko smo motivisani za nešto, da se zapitamo zašto ja to radim?
Da li ste znali da se polovina svih poslovnih zadataka izvršava u timovima? Sa druge strane, samo 27% ljudi smatra da njihovi timovi ostvaruju dobre rezultate, dok samo 1 od 4 osobe smatra da organizacije u kojima rade na adekvatan način obučavaju ljude za tim lidere. Ovo su samo neki od rezultata istraživanja Ken Blanchard Companies koji ukazuju na to da postoji poprilično mnogo prostora za unapređenje funkcionisanja timova u različitim organizacijama, što bi moglo da značajno podigne uspešnost ovih kompanija.
Poverenje je temelj u osnovi zdravih odnosa. To je ključni element efikasne komunikacije, timskog rada, posvećenosti zaposlenih i produktivnosti. Poverenje dovodi do jačih radnih odnosa i zdravije organizacione kulture. Opšte je poznato da se poverenje mora zaslužiti. Bilo da se radi između dvoje kolega, menadžera i zaposlenog, ili čak između zaposlenog i organizacije u celini. U nekim slučajevima može biti teško izgraditi i održati ga, jer pojedinci možda nisu svesni nenamernih načina na koje su narušili poverenje svojih kolega.