Konflikti na radnom mestu mogu nastati zbog suprotnosti u stavovima, borbe za moć, takmičarskog duha, ponosa, ljubomore, odnosa zarada ili jednostavno neraspoloženja. U tim situacijama, izbegavanje sukoba i problema nikako nije rešenje.
Konflikt će se teško sam od sebe razrešitii ukoliko mu ne pristupite proaktivno i na odgovarajući način. Evo par jednostavnih sugestija, koje možete primeniti bez obzira o kakvom radnom kontekstu se govori.
Saslušajte obe strane i pružite im šansu da ispričaju svoju stranu priče. Zaposleni će se osećati bolje ukoliko ih neko zaista sasluša.
Dođite do suštine problema. Da li je u pitanju lični problem? Da li zaposleni između kojih je došlo do konflikta dolaze iz različitih odeljenja i imaju različite ciljeve?
Naučite zaposlene da cene svoje razlike. Potrebno je da objektivno posmatrate situaciju i uvidite kako različiti pogledi utiču na stav svake strane.
Pronađite zajedničku tačku. Bez obzira koliko je značajan sukob ili koliko su velike razlike u mišljenjima, gotovo uvek postoji nešto u konfliktu oko čega se slažu obe strane. Ovo je ključni korak za izgradnju narušenog odnosa i kreiranje osnove za rešavanje problema.
Pronađite rešenje koje je u skladu sa ciljevima vaše organizacije, ali koje zadovoljava i obe konfliktne strane. Ovo će zahtevati određeno vreme, ponekada i kompromis.
Omogućite zaposlenima da učestvuju u kreiranju rešenja za nastali problem, povećaćete verovatnoću da to bude dugoročan uspeh.
Rešavanje konflikata nije lako. Ukoliko pokušate da ih rešite, postoje dve mogućnosti- da uspete ili ne uspete. Ukoliko ni ne pokušate, pogodite kakav ishod može biti.
Tijana Pešterac