Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

"Kako komunicirate?", Višnjić, V. | Ekonomski Online | Septembar 2017.

Postoji nekoliko tipova komunikacije kojima se svakodnevno služimo i oni se grubo mogu razvrstati u 4 kategorije:

Pasivnost
Osobe koje su pasivne u komunikaciji najčešće su submisivne prema drugima i gotovo uvek prihvataju tuđe mišljenje. Nepoštovanje samog sebe nekima može biti frustrirajuće, dok većini pasivnih komunikatora ne predstavlja problem. Oni izbegavaju bilo kakav vid rasprave, često se izvinjavaju i brzo, nekada i neopravdano, priznaju svoju grešku, čak i kada nisu zaista odgovorni za nju.

Agresivnost
Agresivni način komunikacije podrazumeva nametanje sopstvenog mišljenja, dominaciju, nepoštovanje drugih i osećanje napetosti. Osobe koje ovako razgovaraju imaju tendenciju ka optuživanju, naređivanju, agresivnoj gestikulaciji, povišenom tonu i fokusom na celokupnu ličnost, a ne njeno ponašanje. Često ne priznaju svoje greške, ne slušaju i prekidaju sagovornika.

Pasivna agresivnost
Pasivno-agresivni tipovi ostaju pri svom mišljenju za razliku od pasivnih, ali ga i dalje ne iznose javno. Submisivni su prema drugima, zbog čega umeju da budu i frustrirani. Ne poštuju ni sebe, ali ni sagovornike, jer su skloni sarkastičnim primedbama, ciničnim komentarima i optuživanju drugih za svoje nezadovoljstvo.

Asertivnost
Osoba koja asertivno razgovara izražava svoje mišljenje, osećanja i potrebe, dok istovremeno želi da čuje i sagovornika, zainteresovana je i ljubopitljiva. Spremna je da promeni svoju poziciju, ali ima tendenciju i da promeni tuđu. Ne podleže submisivnoj ulozi, niti dominira, već podjedanko uvažava i sebe i drugog.  Daje kritiku, kao i pohvalu i spremna je da se izvini kada pogreši.  
Sigurno je da ćete se nekada naći u situacijama koje će zahtevati da komunicirate nesasertivno,  bilo da koristite agresivniji ili submisivniji pristup. Međutim, ukoliko dugoročno želite da razvijate konstruktivnu komunikaciju sa sagovornikom, u cilju dostizanja zajedničkih namera, bez nesporazuma, nezadovoljstva i nepoštovanja, onda to svakako treba da bude asertivni stil komukacije.

Vilena Višnjić, www.hart.rs

©2024 H.art development center doo. Sva prava zadrzava. | Politika privatnosti | Designed By A&M Programming and design
Kolačići nam olakšavaju pružanje naših usluga. Korišćenjem naših usluga dozvoljavate nam da koristimo kolačiće. | Politika privatnosti |
Ok