Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

Članci

Razvoj ima svoje različite oblike. Ako i čujemo i pročitamo i isprobamo, veća je verovatnoća da znanje postane veština.

"Ko su zapravo Milenijalci?", Radojković Jelić, J. | Ekonomski Online | Jun 2018.

Mladi ljudi rođeni između 1985. i 1994. godine pripadaju generaciji „Y“ ili „Milenijalcima“. Kako to neretko biva, nalaze se na meti kritike starijih generacija koje ih vide kao neodgovorne, nezainteresovane osobe koje ne mogu da žive bez telefona i interneta, željne pažnje na socijalnim mrežama. I dok su generacije pre njih kao najviše vrednosti u kontekstu posla isticale sigurnost i strukturu, milenijalci streme fleksibilnosti i mogućnosti da doprinesu društvu.

Pored „izazova“ u radu sa milenijalcima, ne treba smetnuti s uma i njihove prednosti. Ukoliko posmatramo milenijalce kroz prizmu obrazovanja, možemo doći do zaključka da je u pitanju veoma obrazovana (možda i najobrazovanija) generacija, kako u smislu formalnog, tako i neformalnog tehnološkog obrazovanja. Najčešće zanemareni situacioni aspekti poput globalne ekonomske krize i promena na tržištu rada, uz produženo školovanje, vode ka tome da milenijalci kasnije i teže stupaju na tržište rada u odnosu na prethodne generacije. U Srbiji, kod ove generacije javlja se trend da nakon završenih studija mladi traže doškolovavanje i zaposlenje van granica zemlje kako bi postigli i prestigli standarde izvrsnosti.

Milenijalci mogu višestruko doprineti kompanijama – strastveni su, „grizu“ kada im se pruži šansa, mahom su kreativni i inovativni i spremni su da preduzmu rizike. Fleksibilni su i iskreni i žele da znaju širi okvir kako bi razumeli svoje uloge – i kao rukovodioci i kao zaposleni. Stalno traže komentare rukovodilaca kako bi što bolje upoznali sistem rada i žele da znaju gde se nalaze u odnosu na sopstevene ciljeve, kao i učinak drugih zaposlenih.

Prema najnovijim istraživanjima, pripadnici ove generacije činiće 50% zaposlenih do 2020. godine, stoga je neophodno je upoznati njihove vrednosti i mogućnosti kako bi im se pristupilo na pravi način i iz njih razvilo najbolje.

U nekom od narednih brojeva, pozabavićemo se nešto više temom kako rukovoditi milenijalcima.


Jelena Radojković Jelić
www.hart.rs

©2024 H.art development center doo. Sva prava zadrzava. | Politika privatnosti | Designed By A&M Programming and design
Kolačići nam olakšavaju pružanje naših usluga. Korišćenjem naših usluga dozvoljavate nam da koristimo kolačiće. | Politika privatnosti |
Ok