- Milica Paskulov
“Međusobno rukovođenje”, Paskulov, M. | Magazin Profit | Decembar 2017./Januar 2018.
Kada pričamo o rukovođenju timovima, veoma često spominjemo tezu kako je međusobno rukovođenje najviši stepen rukovođenja.
Kada pričamo o rukovođenju timovima, veoma često spominjemo tezu kako je međusobno rukovođenje najviši stepen rukovođenja.
Kada radite kao konsultant, imate privilegiju koju zaposleni u drugim branšama nemaju - da zavirite i budete deo velikog broja kompanija u isto vreme. Ono što takvo iskustvo omogućava jeste da saznate, da se saživite i da utičete na različite aspekte poslovanja svakog klijenta. Kao HR konsultant, svakodnevno se susrećem sa tematikom vezanom za rukovođenje i sve češće sebi postavljam jedno pitanje - da li je rukovođenje počast ili pošast?
Zbog čega se neke kompanije izdvajaju od ostalih? Pored istih mogućnosti, nešto ih čini boljim. Šta to?
Simon Sinek otkriva postojanje šablona prema kojem svi uspešni lideri na tržištu komuniciraju i rade. On ga naziva zlatnim krugom. Primenjujući ovu ideju, brojne kompanije su sposobne da kreiraju nešto drugačije i da se zahvaljujući tome istaknu.
Šta je svrha koučinga?
Danas su manje-više ljudi čuli za koučing. Pre deset i više godina, kada bi se kouč u Srbiji predstavljao nekome, morao je potanko da objasni šta podrazumeva taj zanat, jer je većini bio nepoznanica. Neko bi obično u takvim situacijama objašnjavao da je koučing savremena metoda (mada je Sokrat pre skoro dve i po hiljade godina koristio sličan pristup u razgovorima) vođenja osoba ili timova. S obzirom da je za koučing svojstveno to što je orijentisan ka cilju i budućnosti, onda možemo i istaći da kouč na prvom mestu asistira svom koučiju u rešavanju problema i postizanju ciljeva. Osim ciljeva, kouč asistira i u donošenju odluka, uvođenju promena, sticanju novih znanja i veština itd.
Razvojni projekti se veoma često spominju kao odličan alat za razvoj kompanije. U ovom tekstu namera nam je da objasnimo zbog čega je to tako, i šta sve obuhvata jedan dobar razvojni projekat.
Često prilikom sklapanja saradnje sa klijentima, dobijamo pitanje: „Kako da osiguram efekat treninga? Šta ako moji zaposleni na kraju ništa ne urade sa tim?“
Iako se još uvek dešava u Srbiji i regionu da neki menadžer ili HR nije čuo za situaciono rukovođenje, zapravo u svetu se ovaj model smatra jednim od najpriznatijih.